عارف يعني إيه؟

عارف يعني إيه بحبك؟
يعني تبقى راجع من الشغل مبهدل، وأنا شايفاك أحلى راجل في الدنيا.
يعني لما تبقى متضايق، يبقى نفسي تحكي لي أكتر ما بتحكي لى وانت مبسوط.
يعني لما تقول لي كلام يزعلني، وأزعل بس علشان تقول لي: حقك عليا.
يعني لما تغني قدامي وانت عارف إن صوتك مش حلو، وابقى سامعاه أنا أحلى صوت.
يعني لما تبقى تعبان، ويبقى إنى أسمع صوتك هو الأمان.
يعني أبقى خايفة عليك من غير سبب، وقلقانة من غير لزوم.
يعني كلمة منك تخليني ألمس السما، وإحساس إنك زعلان يقلبها غيوم.
يعنى احتياج لصوتك، لحنانك، ولشوية دلع لما اقول لك: علشان خاطري، وتقول لي: حاضر.
يعني أبقى مالكة الدنيا لما بتهتم بيا وتحسسني إنى أهم واحدة في دنيتك.
يعني تضحك معايا على حاجات بسيطة وانت عارف إنى بموت في ضحكتك.
 
كتاب المئة تدوينة. Powered by Blogger.

التصنيفات

القائمة الكاملة للتدوينات

 

© 2010 صفحة التدوينات المرشحة لكتاب المئة تدوينة